Co z tego, że większość z nas wyznacza sobie cele lub postanowienia noworoczne, skoro najczęściej nie osiągamy założonych rezultatów?

Większość osób, które od nowego roku obiecują sobie rzucić palenie, chodzić 3 razy w tygodniu na siłownię lub nie jeść w fast foodach, z czasem odczuje spadek motywacji

do realizacji swojego celu (a w ekstremalnych przypadkach nie zrobią wręcz nic, by się do tego celu zbliżyć).

Cele, które bardzo chcemy zrealizować, należy bowiem wySMARTować…

 

ZAPLANUJ SWOJE CELE

                                               SMART to akronim od słów: 

 

                                           SPECIFIC - szczegółowy,

                              MESURABLE - mierzalny,

                              ACHIVABLE - osiągalny,

                              RELEVANT - realny,

                              TIME-BOUND - terminowy. 

 

                                       Taki właśnie powinien być nasz cel.

 

 

 

Nie wystarczy powiedzieć: „chcę zwiększyć sprzedaż w swoim zespole”. Należy dodać trochę szczegółów („chcę zwiększyć sprzedaż książek za pośrednictwem

Internetu”), określić mierzalny efekt („chcę zwiększyć sprzedaż książek za pośrednictwem Internetu o 10%”), nadać celowi moc motywującą i sprawić,

by był atrakcyjny („chcę zwiększyć sprzedaż książek za po­ średnictwem Internetu o 10%, by uzyskany przychód pasywny przeznaczyć na swoje wakacje”),

 a ponadto określić go w sposób realny i terminowy („chcę przy pomocy mojego zespołu zwiększyć sprzedaż książek za pośrednictwem Internetu o 10% do lipca 2020,

by uzyskany przychód pasywny przeznaczyć na swoje wakacje w sierpniu 2020

Planuj mądrze !!!

Dopiero tak określone cele naprawdę motywują i znacznie trudniej je samemu sabotować, niż bezpłciowe, niedające się zmierzyć i nieterminowe cele z postanowień noworocznych.